כמה זה עולה לנו – טיפים מעשיים #1

צרור טיפים בסגנון עשה ואל תעשה לניהול התקציב והשיפוץ, כך שיהיה לכם הכי קל, נעים ולא תצאו עם מכתש בבנק.

אחרי הפוסט הקודם שבו הדגמתי איך יש להסתכל על תקציב השיפוץ שקבעתם מראש והבנתם כמה כסף בעצם יש לכם, הנה כמה טיפים שנלמדו בדם, יזע ודמעות (שלי או של הלקוחות או של כולנו ביחד. כל מקרה לגופו). 

  1. אל, בשום אופן, אל תקחו את הקבלן שתמחר הכי נמוך את העבודה. זול עולה ביוקר – אין קבלן שיוצא מופסד מפרוייקט, ואז: או שהוא יחסוך באיכות העבודה או שיתקע שורה של תוספות בעשרות אלפי שקלים. ואם הוא מופסד – הוא ימצא את הרווח בפרוייקט אחר וימסמס את הפרוייקט שלכם.
  2. נהלו רישום של תוספות לאורך הדרך, בקשו מהקבלן לאשר איתכם בכתב (!!) כל תוספת לפני שמבצע ולא אחרי.
  3. ככל שתעשו יותר שינויים מבניים כך הפרוייקט יעלה יותר. התקציב מוגבל? תדאגו להתאים כמה שיותר את התכנון החדש לחלוקת החלל הקיימת.
  4. לא חוסכים בתשתיות – אלה דברים שעושים פעם אחת. עד היום אני מתבאסת שהקשבתי לקבלן וויתרתי על שקע מהצד השני של הספה בקופסית הפלא. באמת.
  5. אם הציעו לכם לנהל לבד את הפרוייקט ולשכור קבלני משנה לכל פרק של עבודה (קבלן הריסה, קבלן חשמל, אינסטלטור – כולם בנפרד) – גם אם אתם מובטלים מצד אחד ומבינים בבנייה מצד שני וגם יש לכם עצבים של ברזל ויכולת ניהול פרוייקטים מעולה – אל תתפתו להוזלה המשתמעת מלעשות את זה לבד. פשוט אל. הבריאות הנפשית שלכם הכי חשובה וגם הזוגיות שלכם. באמת.
  6. תשאירו כסף לדברים שלא חושבים עליהם – ניקיון, ריסוס, הובלות, טיפים למרכיבים. אלה אלפי שקלים שהם לרוב מזומן שיוצאים תמיד, ומהכיס שלכם. קחו אותם בחשבון לפני.
  7. אתם רואים לקראת הסוף שאתם בבעיה תקציבית? עיצרו וחישבו מה הוא מאסט ומה סובל דיחוי לאחרי שתתאוששו טיפה – תאורה, ריהוט מיוחד. תחשבו מה אפשר לעשות באיקאה שיוזיל מצד אחד אבל לא יפגע במראה הכללי של הבית, גם אם הוא זמני.

איקאה ALL OVER
שולחן וקופסאות על הקיר מאיקאה, קצת צבע, וילונות והחדר נראה מושלם בתקציב זעום. (צילמה: שירן כרמל)

ושוב אני מזמינה אצכם לשלוח לי תגובה ואשלח לכם את קובץ האקסל לניהול תקציב השיפוץ שלכם. 

פוסט הבא יהיה קליל יותר, מבטיחה, שבו אתן לכם טיפים איך לשמור על הבית ביום יום כך שיהיה נעים לחזור אליו. וזה לא שאני איזה מרתה סטויארט או מארי קונדו או כל כוהנת שכזאת. פשוט הרגלים שאספתי לאורך השנים ועושים את ההבדל 🙂  

שמחה שאתם פה איתי! זה לא מובן מאליו!

כבר מחכה לכם בפוסט הבא! 

 

ענת  

פוסטים נוספים משולחן העבודה

השאר תגובה

Call Now Buttonרוצים מתנה קטנה?