צבע – לא מה שחשבתם

צבע. הדבר הזה שכולם כל כך מתלהבים ממנו (ונועצים בפינטרסט) אבל מפחדים להכניס אותו הביתה…

לפני כמה שנים עשיתי שיפוץ לזוג שיקר לליבי עד היום. היא התנדבה איתי בכלביה, ויחד עם בן זוגה הם גרו בדירה של המשפחה באחד הרחובות השווים בעיר. היא, יש לציין, אירופאית.

אחרי כמה זמן בהתנדבות היא נעלמה, ואני הפכתי להיות עסוקה וגם לי נגמר הזמן להתנדב. פתאום משום מקום היא התקשרה אלי. אנחנו צריכים לשפץ, תכף יולדים, חסר לנו חדר, בואי.

בפעם הראשונה שנכנסתי אליהם הביתה, מעבר להתלהבות של שיפוץ קרוב לבית (תמיד משמח כשאפשר להתנייד בקו 5…)  פגשתי את אחת הדירות הצבעוניות שנתקלתי בהן בחיי. כל חדר היה צבוע בצבע אחר, לפחות קיר אחד, והגדילו בני הזוג לעשות וצבעו את חדרון השירותים בבורדו סוער. בדיוק האווירה המתאימה לחדרון הספציפי.

התקציב, כמו כל זוג צעיר בתחילת הדרך, היה מוגבל, וקשיח. לתוך כל זה נוסיף הריון על כל המשמעויות שלו וההוצאות הכרוכות בו.

כשיצאנו לדרך היא אמרה לי – אני אוהבת צבע. באירופה אנחנו צובעים את הבתים בפנים כי בחוץ הכל אפור וקר ושלג. אז לקחתי את המשפט הזה איתי לעיצוב הדירה – גם פה נצבע את הבית כי בחוץ חם ולוהט ושורף ואין כמו דלי צבע מרגיע ונעים כדי לצנן את האווירה.

 

הרבה לפני שצביעת קירות נהיה טרנד פה בארץ....

כחול מרגיע הפינת האוכל למשפחה (צילם: רועי מזרחי)

הפרוייקט הזה פתח לי את הצ'קרה של הצבע. אם לפני כן השתדלתי להישאר בפלטה המונו-כרומטית, והכל היה לבן, מקסימום בז' או אפור עם נגיעות של עץ – משהו קרה שם, ממש סוג של קסם, ומאז אני לא פוחדת מצבע.

אז מתי נשתמש בצבע בעיצוב?

  1. כשצריך לייצר דרמה/עניין בחלל והתקציב לא מיישר קו.
  2. כשצריך פיתרון שהוא פשוט לתחזוקה והוא זמני (תמיד אפשר לצבוע את הקיר מחדש אם לילדה נמאס מהוורוד חד קרן).
  3. כשנרצה להדגיש או למקד את המבט ולהסיט אותו ממקום אחר בחדר שהוא בדרך כלל מבולגן/לא מטופל עיצובית עד הסוף.

אני לא מדברת פה על טקסטורות או על חומרים אחרים. נטו צבע מקטלוג של נירלט/טמבור.

החלק הכי יפה פה – אלא אם יש לכם סעיף מפורש בחוזה – גם בדירה השכורה שלכם תוכלו לעשות את זה בהינף רולר (ועל סולם) בסופש אחד.

כל שנה חברות הצבע מפרסמות את צבע השנה שלהן. החברה הכי מפורסמת בעולם היא פנטון, אבל גם נירלט וטמבור מוציאות את צבע השנה שלהן, ועוד חברות אירופאיות.

רוצה להגיד – תבחרו את הגוון שעושה לכם טוב, ואל תפלו למלכודת של טרנדים. לא לכל אחד מתאים קיר כחול עמוק בבית (שלום צבע השנה של פנטון ל-2020), או שירותים בצבע בורדו.

 

ספרו לי – איזה צבע "משוגע" מתחשק לכם לעשות בבית?

שמחה שאתם פה איתי!

מחכה לכם בפוסט הבא!

ענת

פוסטים נוספים משולחן העבודה

השאר תגובה

Call Now Buttonרוצים מתנה קטנה?